Maut Ketika Mencaari Rezeki, Tinggalkan Isteri Dan Seorang Anak Yg Masih Kecil, SALAM TAKZIAH

Maut Ketika Mencaari Rezeki, Tinggalkan Isteri Dan Seorang Anak Yg Masih Kecil, SALAM TAKZIAH
ALOR GAJAH – Seorang pemandu lori membawa bungkusan syarikat kurier rentung selepas kenderaan dipandunya merempuh sebuah lori tangki cecair nitrogen dan terbakar di Kilometer 221.7 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah selatan, pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 5.30 pagi itu, mangsa, Mohamad Syazwan Mohd. Romli, 29, ditemukan rentung di tempat duduk dipercayai akibat tersepit.



“Saya telah meletakkan kon dan berdiri di belakang lori tangki bagi memberi isyarat kepada kenderaan lain, namun lori kurier itu tidak mengelak dan terus merempuh lori tangki. Saya bagaimanapun sempat melompat ke bahagian bahu lebuh raya,” ujarnya.

Mayat dihantar ke Hospital Alor Gajah untuk proses bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Salam takziah
Al-fatihah (dibaca)
بِسْم ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞ صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞ امين

Semoga Allah terima segala amalan arwah dan mengangkat darjatnya disisi Allah,
Semoga pemergian arwah menjadi kerehatan sebenar dari urusan dunia,
Semoga dilindungi dari seksa kubur dan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan para solehah,

Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammad.
Amiin Amiin Amiin..

Ucapan Takziah Kematian
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman…. Aaamiin Ya Robbal Aalamiin..


LihatTutupKomentar